Ledenvergadering

Op 18 december is er een mailing naar de leden gestuurd met een uitnodiging voor de ALV van 28 december met daarbij de agenda en stukken die tijdens de vergadering behandeld zullen worden:

"Op 28 december te Rolde is in de Boerhoorn (20.00) een extra bijzonder ALV gepland. Graag nodigt het bestuur de leden uit voor deze ALV over de toekomst van de vereniging. Op de agenda staat de Ledenbrief van 30 november van het zittende bestuur, waarin het beëindigen van alle zwemactiviteiten per 1 januari wordt gemeld. En op de agenda staat een plan van een aantal leden om door te gaan met de zwemactiviteiten zoals deze gepland stonden. Concreet zijn hun doelen (specifiek in deze volgorde):

1. Het winterseizoen in het Hof van Saksen gaat door zoals de afspraken nu staan.

2. Het zomerseizoen in Gieten gaat door.

3. De sport- en D-wedstrijden van het winterseizoen gaan door.

4. Een onderzoek naar mogelijke vormen van continuering van het zwemmen in seizoen 2017-2018.

De uitkomst is uiterlijk 31 mei 2017 voor de leden duidelijk.. Bij dit plan hoort de kandidaatstelling van een nieuw bestuur."


 

Op 4 november wordt er een ledenvergadering gehouden in Gieten. Aanvang 20.00 uur. Leden hebben per mail de agenda en stukken ontvangen. Er zijn aanvullende stukken voor de vergadering. Foto's van de vergadering vind je hier.


 

De resultaten van de ledenenquête

36 Leden hebben gereageerd, waarvan meer dan de helft  seniorzwemmers waren. De resultaten vind je in dit document.


 

Op 5 september 2016 zonden we de leden een brief over onze toekomst in het Hof van Saksen.

 

ZZG De Boskikkernacht 2015


Foto's 1-uursestafette Zuidbroek - 14 maart 2015:

ZZGDeBoskikkers-1uursestafette2015-01.jpg

ZZGDeBoskikkers-1uursestafette2015-02.jpg

 ZZGDeBoskikkers-1uursestafette2015-03.jpg

ZZGDeBoskikkers-1uursestafette2015-04.jpg

ZZGDeBoskikkers-1uursestafette2015-05.jpg

ZZGDeBoskikkers-1uursestafette2015-06.jpg

IMG_2845.JPG

IMG-20150317-WA0000.jpg


Wedstrijdzwemmen - de foutjes!

De meeste fouten worden gemaakt bij de keerpunten. Dus lees dit goed!

Schoolslag:

Je vergeet met twee handen aan te tikken bij keerpunt en finish. De handen moeten naast elkaar (niet op elkaar!), op dezelfde hoogte. Na de start en een keerpunt onderwater maak je vlinderbeenslag en een lange slag onder water (handen tot de heup) en bij de volgende slag moet je hoofd weer boven water zijn. Bij elke slagcyclus 1x met je hoofd boven water komen!

Vlinderslag :

Je vergeet met twee handen aan te tikken bij keerpunt en finish. De handen moeten naast elkaar (niet op elkaar!), op dezelfde hoogte. Zorg dat je je armen (elleboog) voor het insteken nog net zichtbaar boven water zijn. Geef onder water op het laatste moment wat extra kracht: dan zwaaien je armen vanzelf naar voren. Houd je benen bij elkaar!

Rugslag :

Je mag bij een keerpunt wel op de buik draaien maar dan mag niet uitdrijven naar voren. Te vroeg op de buik? Dan langzaam beginnen met draaien! Kin naar de borst en armbeweging inzetten. Je mag ook op de rug aantikken. Op de finish altijd op de rug aantikken! Tel je slagen na de vlaggetjes.

Vrije slag :

Eigenlijk mag alles, behalve over de bodem lopen, en langer dan 15 meter onder water zwemmen na start en keerpunt.

Wisselslag :

Je moet op de rug met de hand aantikken voor je verder gaat met de schoolslag. En verder gelden alle bovenstaande regels voor de slagen. De vrije slag is borstcrawl.

Van slag!

Maar wat het meest voorkomt!: In een wedstrijd alles vergeten! Dus ga voor de start nog even goed bedenken wat je wel en niet moet doen. Ga langs de trainer voor de laatste aanwijzingen en vraag na de serie wat je goed en minder goed hebt gedaan.

Je gaat sneller als je goed en volgens de regels zwemt. Dus ook in de training altijd de keerpunten doen zoals het moet!

En denk dat de finish altijd 5 meter verder is dan de muur, hou niet te vroeg in.



Uitgelicht: Even opwarmen

Het is erg belangrijk dat je voor de wedstrijd gebruik maakt van de inzwemperiode. Zo voorkom je blessures en je zult sneller zwemmen. Ook wen je aan het bad. Probeer echt een paar honderd meter (rustig) te zwemmen! Dit geldt ook voor onze stoere, ervaren zwemmers. Die denken nog wel eens zonder te kunnen? Maar ook jullie hebben er baat bij. En zo geven jullie het goede voorbeeld aan de jongere zwemmers! Het is vrij druk in het bad met inzwemmen. Dus voorzichtig met duiken! Blijf niet drijven bij de startblokken, trek je baantjes en let goed op. Warm blijven door afdrogen, shirt en/of broek aandoen en slippers dragen!

Kleding en Voeding

Na het inzwemmen moet je vaak wachten tot je serie. Zorg dat je niet koud wordt en doe je shirt en een trainingsbroek aan. Sta ook altijd op slippers. Zo trekt de kou niet op en blijft je beenslag op orde! Neem minimaal twee handdoeken mee. Zorg ook voor voldoende drinken en eten. Daarvoor hebben we de volgende tips: Eet geen zware, vette maaltijd vlak voor een wedstrijd. Het is vaak erg warm tijdens een wedstrijd en je levert een flinke inspanning, zorg daarom voor voldoende drinken, geen koolzuurhoudende frisdrank – wel sportdrank, vruchtensap of ranja. Alcohol is bij ons uit den boze! Neem geen chips mee, wat snoep of druivensuiker is oké. Ook is het goed om brood, krentenbollen, mueslirepen of fruit mee te nemen. Je kunt na een gezwommen serie het beste iets eten en drinken.

Kijk ook op onze wedstrijdpagina voor meer tips!